Zakładanie firmy kurierskiej - poradnik , część1

Od lat 90-tych utrzymuje się w Polsce wysoki odsetek firm prywatnych. Zwłaszcza odkąd Unia Europejska umożliwia uzyskanie dofinansowania na założenie lub rozwój firmy, zainteresowanie posiadaniem własnego przedsiębiorstwa stale wzrasta.

Chcemy być panami własnego losu, a nie pracować na czyjś rachunek. Aby jednak nasz biznes miał szanse powodzenia musimy rzetelnie podejść do tematu założenia działalności gospodarczej. Założenie firmy kurierskiej nie różni się na początkowym etapie od zakładania innych firm. Priorytetem powinien być dobry biznesplan. Bez oszacowania możliwości rynku, poznania potrzeb powstającego biznesu i możliwych dochodów nie jesteśmy w stanie poznać ryzyka biznesowego ani oszacować opłacalności potencjalnej firmy. Biznesplan można stworzyć samemu lub zlecić to profesjonalnej firmie.

Co istotne, posiadanie takiego kosztorysu jest obligatoryjne, jeśli zamierzamy starać się o dofinansowanie z UE. Biznesplan jest często zimnym prysznicem dla osób, które bezkrytycznie patrzą na swoją przyszłą firmę. Musimy podjąć szereg decyzji, które będą miały wpływ na kondycję firmy i sposób jej prowadzenia.

​Jeśli chcemy założyć firmę kurierską jeszcze przed jej utworzeniem musimy wiedzieć jaki zasięg mają obejmować nasze usługi, ilu pracowników chcemy zatrudnić, czy stać nas będzie na filie w innych miastach, a w końcu do jakiego klienta kierowana będzie nasza oferta. Konieczne jest też znalezienie miejsca na siedzibę firmy, stworzenie siatki przesyłkowej oraz oczywiście skompletowanie floty samochodowej. 

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 398 746

E-mail: kontakt@kurierkartuski.pl

Porady i ciekawostki dotyczące przesyłek kurierskich oraz pracy firm kurierskich. U nas dowiesz się jak założyć firmę kurierską oraz czy warto pracować w zawodzie kuriera.