Specyfika uslug kurierskich w segmentach b2b i b2c

Specjaliści branży przesyłkowej szacują, że 90-95% wszystkich usług kurierskich dotyczy realizowania przesyłek dla klientów biznesowych. Sektor B2B od wielu lat wiedzie prym. Okazuje się jednak, że z roku na rok coraz większe znaczenie zyskuje sektor B2C, czyli obrót przesyłkami od klientów instytucjonalnych do klientów indywidualnych.

Taki trend w branży kurierskiej jest efektem zwiększonej popularności na zakupy przez internet. Zakupione w sieci towary, sklepy internetowe muszą klientom dostarczyć. Najczęściej wybieraną formą dostawy są właśnie przesyłki kurierskie. O ile z obsługą sektora B2B firmy kurierskie radzą sobie już całkiem dobrze, o tyle zwiększony popyt na usługi z sektora B2C wymaga opracowania nowych procedur dostarczania przesyłek.

Jest to tym trudniejsze, że usługi te są mniej dochodowe i bardziej skomplikowane. Czołowe firmy kurierskie w trosce o zadowolenie klienta z sektora e-commerce proponują usługi w trzech wariantach czasowych, z licznymi usługami dodatkowymi (np. doręczenie do rąk własnych czy przesyłkę za pobraniem) czy z możliwością śledzenia trasy przesyłki za pomocą internetowego systemu śledzenia paczek.

Niestety nadal normą w przypadku sektora B2C jest doliczanie opłaty dodatkowej za obsługę klienta indywidualnego. Jaki już zauważyliśmy obsługa sektora B2B jest lepiej zorganizowana i podparta doświadczeniem. Koszty takich usług są zazwyczaj indywidualnie negocjowane, a przesyłki typowo biznesowe traktowane priorytetowo. Niektóre firmy kurierskie proponują doręczanie niestandardowych przesyłek, np. mebli czy artykułów niebezpiecznych. 

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 398 746

E-mail: kontakt@kurierkartuski.pl

Porady i ciekawostki dotyczące przesyłek kurierskich oraz pracy firm kurierskich. U nas dowiesz się jak założyć firmę kurierską oraz czy warto pracować w zawodzie kuriera.

paczki polska irlandia - przesyłki kurierskie